Sidevisninger i alt

fredag den 28. februar 2014

Og vi siger tak og farvel til teenageren..



Jeg har tre personligheder. Lad os kalde den første, barnet for Trinemus. Nummer to, teenageren, for Kasse. Og nummer tre, den voksne/ansvarlige for Katrine. Jeg har brug for alle tre, for at kunne leve. Tit tider, kunne jeg dog fristes til at sige desværre... For de er nogle krævende damer, de mundhugges og diskuterer alt. Og det er ikke altid den mest fornuftige, der får ret.

Trinemus: den skrøbelige, indadvendte og indad-reagerende. Hun bliver nemt såret og hun vil bare gerne være ligesom de andre børn. Hun kan virkelig godt lide at sorterer perler.

Kasse: den fandenivoldske, provokerende, kæphøje, hævngerrige, bund-eller-resten-i-håret-type. En anelse selvdestruktiv også. Kan virkelig godt lide at sprætte cykelsæder op.

Katrine: den rolige og ansvarlige, elsker konstruktive løsninger. Ro, renlighed og regelmæssighed. At sætte flueben. Kan virkelig godt lide at tænde stearinlys og drikke te, når Svend sover.

Hmm, total cyklus... Hvis bare jeg kunne være Katrine hele tiden :-)
 
Men nej, et eksempel på de tre damers kamp, kunne være på vej hjem på cykelstien. Kæmper bravt i modvind, Svend sidder i barnesædet bagpå. Da jeg bliver overhalet, af ikke kun en, men to. De "dinger" på cykelklokken, for ligesom at sige, her kommer vi, vi overhaler altså nu..
Så starter kampen, Kasse sætter hårdt ind, med et:"det er også fordi, du er blevet så fed, Katrine! Nu tager du dig satme sammen, og overhaler, tager din plads tilbage!" Lille Trinemus bliver slemt såret over den bemærkning, krymper sig og går ind i sig selv. Imens prøver ansvarlige Katrine, at mane til ro, og sige at vi ikke skal sammenligne os med de andre cykellister. Vi skal koncentrerer os om vores egen kamp. Det er sgu ikke nemt ;-) 

Teenage-Kasse var også hende der i gamle dage altid drak en hel røvfuld bejere, hun var altid fuld lidt før alle de andre. Det var ligesom en del af jobbet.  Hun var også altid lidt mere pinlig. Troede hun sagde dybe og direkte sandheder, men var i virkeligheden bare dum og sårene at høre på. Derfor har voksen-Katrine også taget den beslutning ikke at drikke alkohol mere. Simpelthen for at lukke ned for Kasse. Kasse forstod heller ikke hvornår festen var slut, heller ikke dahun blev 33. Patetisk, hvis du spørger Katrine. Trinemus, vil bare gerne have alle skal være venner...suk!

Så pt. prøver jeg at sætte teenage-Kasse lidt på standby. Altså hun skal have lov og være der, hun skal bare holde sin mund. Hun er simpelthen for hård, og det har jeg ikke brug for lige pt. 
Istedet vil jeg prøve om jeg kan give Trinemus nogle flere krammere. Det har hun brug for. Og give hende lov til at klippe-klistre og lakerer neglene lyserøde. 


Den gode gamle badevægt:


Hov, TAAA-DAAAAAA....har nået mit gamle delmål: 65 kg. Nu går jeg efter 62 :-) baby steps, baby steps...

God weekend

Kys K


Ingen kommentarer:

Send en kommentar