Sidevisninger i alt

fredag den 3. januar 2014

Nytår...nyt hår!

...håber jeg ihvertfald! Synes bare det vokser alt for langsomt, og det grå/hvide gør heller ikke meget for fylden ;-) glæder mig som et barn til at kunne får frisure igen, tænker jeg skal ud i noget Trine Dyrholm-arvingerne look. Synes hun er så fin.



Har brugt de første par dage af det nye år, til at synke alt det der skete sidste år...tror måske det kommer til at tage lidt længere tid end det, men.... Jeg er på vej :-) Så zen-musik i de store ørebøffer, og ind og ligge på langs i sengen, og prøve at tømme hovedet. Jeg siger prøve, fordi det er næsten umuligt for mig, der dukker hele tiden noget op, indkøbsseddel, SMS, jeg har glemt at svare på, at vi vist snart skal have pudset vinduer. Tanker, bekymringer og pligter står i kø og råber "se mig, se mig!!" Og jeg prøver blidt at skubbe dem væk, uden at blive sur på mig selv over at de er der. Det er svært :-)

2013 var året hvor jeg mistede min mor og fik kræft.
 Men det var også året hvor vi flyttede i en dejlig villa-lejlighed i Åbyhøj, min søn blev 1 år og jeg lærte at livet er kort, men du kan gøre meget selv, for ikke at falde i selvmedlidenheds-hullet ;-) 

2014 bliver året, hvor jeg vender tilbage til mit arbejde, tilbage til det normale liv. Hvor jeg stopper med at være tydelig kræftpatient. I can't wait!! 
Det bliver også året hvor jeg kan sætte mig mine første nye mål, der ikke bare handler om at holde mig rask. Jeg har allerede et... ;-) eller jeg har faktisk mange, men priotering, Katrine! Det er mig der kører bussen! 

Det mål jeg har for 2014, er lidt grænseoverskridende for mig at dele. Men hvad fanden, vi lever kun en gang :-) Jeg vil gerne tabe mig 10 kilo, helst på maven..hæ hæ, ej, seriøst. Så nu smider jeg et billede af min vægt og håber det motiverer mig til at gøre noget ved det! 


    Jeg er 161 cm høj, så kan I selv regne BMI ud.. :-)

Jeg har længe, så længe jeg kan huske, brugt mad som plaster på såret, som det er synd-for-mig forkælelse, og det er jo altid lidt synd for mig, på den ene aller anden måde ;-) Og her snakker vi jo så ikke agurker og klidboller. Men mere Mac donaldsmad, chips, slik og kager. Det gik egentlig også meget fint indtil jeg fyldte 30. Så ændrede mit stofskifte sig (egen filosofi) og lortet begyndte at sætte sig. Rygestop og graviditet gjorde det heller ikke nemmere at tabe sig. Så nu er jeg overvægtig, og det har jeg sådan set været i en del år. Jeg er ikke fed, men bare overvægtig, med tendens til oppustet mave ;-) 
   Men jeg er også en anelse doven, og ikke særlig vedholdende, når det gælder ændring af mad og motionsvaner. Så nu må vi se, tror det bliver en kamp! Men som en eller anden sagde til mig, hvis jeg kan kæmpe med kræften og vinde. Kan jeg vel også vinde over mine maddæmoner. Glæder mig. Og I er selvfølgelig velkomne til at holde mig i ørene. 

Er jo desværre stoppet til Krop&Kræft, men det at gå der, har givet mig de basale redskaber til at køre videre på egen hånd. Jeg er startet op på spinning igen, og cykler nu til og fra strålebehandlingerne. Det er de første 10 kilometer om dagen. Og glæder mig til at starte op på styrketræning og yoga her i januar. Så må vi se om det er noget for mig. Ellers finder jeg bare noget andet ;-) der er heldigvis nok af tilbud. 

På madfronten, er der ingen tvivl om at jeg bliver nødt til at skrue gevaldigt ned for potionsstørrelserne. Og snacks. Og sukker og brød. Og op for grøntsager. Skal nok smide nogle billeder, hen af vejen. Og jeg kan love jer at jeg ikke bliver helt "nazi" omkring det, for så holder det ikke længere end tre uger..så meget har jeg da lært!



Kys K




Ingen kommentarer:

Send en kommentar