Sidevisninger i alt

onsdag den 8. januar 2014

Fasten varer lige til påske...

Jeg er røget på kur bølgen, nærmere bestemt fastebølgen.. Altså sammen med en veninde, så vi kan dele sorger og glæder ved det:-) indtil videre er det mest SMS'er med ordene "JEG ER SULTEN!"...

Sult er egentlig en mærkelig størrelse, det er en følelse jeg ikke har mærket i mange mange år, åbenbart. For nu har jeg prøvet det rigtig, altså med 500 kalorier om dagen, istedet for de normale 2000. Og synes faktisk det er meget lærerigt. Jeg har jo ikke været rigtig sulten i LANG tid, bare snack-sulten, eller "åhhh, jeg har lyst til noget-sulten.." Som så er endt i "Det skal jeg da HA'!" Det er min ret! Og det har sat sig..

Så 5:2 kuren bliver nu prøver af, mest fordi den lover at man kan spise normalt 5 ud af 7 dage. Så det er altså kun 2 dage man skal faste:-)


Jeg har ikke investeret i bogen, men om 70 numre er den min til at låne på Åbyhøj bibliotek:-)  Så gør det indtil videre på min egen måde, søger inspiration på nettet og prøver selv at sammensætte menuen på mine fastedage.

Menu for første fastedag:

 morgenmad/frokost: omelet med rødløg, cherrytomater, basilikum og parmesan.

Aftensmad: marineret kylling med spinatsalat.


Omelet:

2 små økoæg
20g friskrevet parmesan
2 cherrytomater 
1 halvt rødløg
6 blade frisk basilikum 
Salt og peber
1 tsk olivenolie

Hak løget og svits det på panden i olie. Skær cherrytomaterne ud i kvarte og vend dem i løgene. Drys med friskhakket basilikum, og stil til side. 

Pisk æggene med lidt vand, og salt og peber. Og steg massen på en middelvarm pande. Kør panden rundt, så det "sætter" sig. Drys med parmesan og fyld på halvdelen af omeletten og fold den over fyldet. Lad den stå ved svag varme i 1-2 min. Og nyd den så, den skal holde længe! ikke noget med foran fjernsynet eller IPad'en, du skal have fuld valuta for pengene:-)

Jeg har erfaret at det for mig er bedst at vente til kl.11-12 med at spise, så holder mæthedsfølelsen længere. Det er også godt med masser af vand og sort the, for at lige tage toppen af sulten. Og så er 
finten bare at hele tiden minde sig selv om at imorgen må jeg spise normalt igen. Det er er kun en dag. Og det er mig der kører bussen:-)



Aftensmad:

1 kyllingebryst skåret i tern
2 spsk mørk soya
1 tsk akacie honning
2 tsk karry
1/2 hakket rødløg
1 fed hakket hvidløg

1 stor håndfuld frisk spinat
1 tsk æblecidereddike
1 tsk dijonsennep
1 tsk akacie honning.

Bland marinaden af soya, honning, karry, rødløg og hvidløg. Skær kyllingebrystet ud i tern og vend det i marinaden. Lad det hvile i køleskabet i 2-3 timer. Steg det derefter på panden, sørg for det er gennemstegt. 

Bland dressingen af æblecidereddike, dijonsennep og akacie honning. Skyl spinaten og vend den i dressingen. Bon appetit!

Synes godt jeg kan se på vægten, at jeg tænker over hvad jeg spiser, ihvertfald nogle dage om ugen:-)
Sammen med den daglige cykeltur (jeg hver dag overvejer stærkt at springe over) tror jeg, jeg er godt på vej.. Nu må vi se!

Det er 1,7 mindre end for en uge siden. Det er da meget godt. 

Kys K





Ingen kommentarer:

Send en kommentar