Sidevisninger i alt

mandag den 2. december 2013

Crazy week!!



Sådan ser vores familie-dagkalender ud denne uge... Havde aldrig troet at det ville være så stressende at være syg (eller rask og får forebyggende behandling ;-) Men det er nok kombo'en med vuggestue tut og bonus unger. Og egentligt er det nok mere stressende for min mand, da det er ham der er den heldige enehaver af familiens eneste kørekort. Det er et logistik helvede uden lige! Velkommen til den moderne børnefamilie. 

Jeg kan godt begynde og græde når jeg ser sådan en kalender, det gjorde jeg faktisk også i går. Ej, jeg bliver bare sådan lidt træt og opgivende. Der er ikke særlig meget indre ro og zen over det. Så for mig bliver det bare endnu vigtigere at tage en dag af gangen, eller en time, måske kun et minut..

Jeg er rigtig dårlig til at adminstrere min tid. Jeg vågner hver morgen, og så starter planlægningen af den perfekte dag i mit hoved. Glasbilledet. Det hvor jeg både når at få bagt boller, vasket tøj, lakeret negle og hygget med Svend. Altså efter stråler og "krop&kræft". Og når jeg har købt ind og tømt opvaskemaskinen. 
Det er som om det ikke rigtig spiller, som om der IKKE er 27 timer i døgnet. Jeg kaster en masse bolde op i luften, og så er det ellers med at holde tungen lige i munden, hvis jeg skal gribe dem alle igen.. Jeg skaber  desværre min egen stress.
Hvilket resulterer i (på en dårlig dag) vasketøj i maskinen, som først bliver hængt op på tredje dagen, lige inden muglugten træder ind. Usikkerhed på mine evner som mor ( vi fik jo ikke leget stimulerende lege, som jeg havde planlagt). Og en generel følelse af afmagt og utilfredshed, plus en krop der siger godnat kl. 22.00, hvis jeg er heldig og holde så længe..

Det skal være slut!! Jeg har fået strenge ordre på at kun må sætte mig selv 2 opgaver dagligt. Af min psykolog. Den ordre fik jeg for 2 måneder siden. Synes ikke det går så godt pt. Jeg vil det hele og lidt mere til. Jeg vil være den bedste mor, kone, pap-mor, veninde, kollega, svigerdatter osv osv.. Og så vil jeg samtidig være god ved mig selv. Og lære noget nyt og vedligeholde det gamle. Og det kunne også være fedt og lære lidt om haven. Eller gå til svede-yoga. Jeg skal også til at sy lidt igen. Og og og...

Nå, men jeg håber jeg finder formlen på et tidspunkt. Skal nok melde tilbage, hvis det sker. Endtil da vil jeg bare prøve at nyde de små glæder, som mandariner, stearinlys, Svends lugt i nakken. Og at jeg er ved at få hår på hovedet igen..det er godt nok gråt/hvidt, men det er der! :-)


Kys K

2 kommentarer:

  1. Selv osse som ikke er syge kan ikke klare alt Katrine, saa du skal ikke gaa og have daarlig samvittighed. Du naar det du kan. Og tillykke med haarpragten. Knus, Ruth

    SvarSlet
  2. tak, Ruth ;-) Er glad for den nye hårpragt, selvom den er grå! Det andet arbejder jeg videre på, samvittigheden.. God jul. Kram K

    SvarSlet